• Yazarın fotoğrafıMUHAMMET ALKAN

LENFÖDEM ve TEDAVİSİ

LENFÖDEM, LENFÖDEM ÇEŞİTLERİ VE TEDAVİSİ

Adana'da sağlıklı yaşam merkezimiz FİZYO'S, lenfödem tedavisi ile sizlere sağlık dolu bir yaşam sunuyor. Peki, lenfödem nedir, nasıl tedavi edilir, çeşitleri nelerdir ve nasıl anlaşılır? Lenfödem Nedir?

Lenfödem, lenfatik sistemdeki bozukluklar nedeniyle vücutta sıvı birikimi ile karakterize olan bir durumdur. Bu durum, genellikle uzuvlarda şişme, ağırlık hissi ve hareket kısıtlılığına neden olabilir. Lenfödem, lenf damarlarının hasar görmesi veya lenf düğümlerinin çıkarılması gibi durumlar sonucunda ortaya çıkabilir.

Lenfödem Tedavisi

Lenfödem tedavisi, lenf dolaşımını artırmaya ve vücuttaki fazla sıvıyı uzaklaştırmaya yöneliktir. Tedavi genellikle lenf drenajı, sıkıştırma terapisi, egzersiz, cilt bakımı ve gerekirse cerrahi müdahaleyi içerebilir. Lenfödem tedavisi multidisipliner bir yaklaşım gerektirir ve fizyoterapistler genellikle tedavi sürecinde önemli bir rol oynarlar.

Lenfödem Çeşitleri

Lenfödem çeşitleri arasında primer lenfödem (doğuştan gelen), sekonder lenfödem (sonradan gelişen) ve lenfödemün diğer alt tipleri bulunur. Her bir tip, farklı nedenlere ve tedavi yöntemlerine sahiptir.

Lenfödem Nasıl Anlaşılır?

Lenfödem genellikle şişlik, ağırlık hissi, deri sertleşmesi, bacak veya kolda sıkıntı hissi gibi belirtilerle kendini gösterir. Ayrıca, uzuvlarda büyüme, giysilerin sıkışması, cilt renginde değişiklikler ve sık tekrarlayan enfeksiyonlar da lenfödem belirtileri arasında yer alabilir.

Adana'da lenfödem tedavisi için FİZYOS'u tercih edin. Deneyimli fizyoterapistlerimizle sağlığınızı destekleyin ve sağlıklı bir geleceğe adım atın. Adana'da Sağlıklı Bir Gelecek İçin FİZYOS Yanınızda